Rynek cyfrowy

Zwalczanie dezinformacji w internecie: KE proponuje ogólnounijny kodeks postępowania

Komisja zaproponowała wprowadzenie środków w celu zwalczania dezinformacji w internecie, w tym ogólnounijny kodeks postępowania w zakresie zwalczania dezinformacji, wsparcie niezależnej sieci weryfikatorów faktów oraz szereg działań mających na celu promowanie wysokiej jakości dziennikarstwa oraz

KE chce ułatwić dostęp do danych dotyczących opieki zdrowotnej

W oparciu o doświadczenia zebrane w wyniku uprzednich inicjatyw na rzecz swobodnego przepływu danych nieosobowych w ramach jednolitego rynku cyfrowego, Komisja Europejska opracowała i przedstawia zestaw środków mających zwiększyć dostępność danych w UE.

Twoje dane, Twoje prawa

Dziś - 25 maja 2018 r. - przypada dzień, od którego we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej zacznie obowiązywać tzw. ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO).

Korzystaj ze swoich abonamentów cyfrowych za granicą

Począwszy od 1 kwietnia 2018 r. Europejczycy mają dostęp do treści online, na które wykupili abonament w swoim kraju, niezależnie od miejsca pobytu na terytorium UE.

Opodatkowanie działalności cyfrowej: Komisja proponuje nowe środki zapewniające sprawiedliwe opodatkowanie wszystkich przedsiębiorstw w UE

Komisja Europejska zaproponowała nowe przepisy mające zagwarantować, że cyfrowa działalność gospodarcza będzie podlegać w UE opodatkowaniu w sprawiedliwy sposób, który sprzyja wzrostowi gospodarczemu. Dzięki tym środkom UE obejmie przodującą pozycję na świecie w procesie opracowywania przepisów

WiFi4EU: ruszyła rejestracja gmin ubiegających się o finansowanie przez UE hotspotów Wi-Fi

20 marca Komisja Europejska uruchomiła portal internetowy WiFi4EU. Gminy z całej Europy zachęca się teraz do wpisywania do rejestru swoich danych w oczekiwaniu na pierwsze zaproszenie do składania projektów, które zostanie opublikowane w połowie maja. Udział w programie jest dla gmin szansą na otrzymanie

Media społecznościowe muszą w pełni dostosować się do unijnych przepisów konsumenckich

Firmy odpowiedzialne za media społecznościowe muszą się bardziej postarać, aby spełnić wymagania dotyczące przestrzegania unijnego prawa konsumenckiego przedstawione w marcu zeszłego roku przez Komisję Europejską i organy ochrony konsumentów w państwach członkowskich.

Ochrona danych priorytetem Komisji Europejskiej

W dzisiejszym świecie od tego, jak postępujemy z danymi, zależy w dużym stopniu przyszłość naszej gospodarki i bezpieczeństwa osobistego. Potrzebujemy nowoczesnych przepisów, aby móc reagować na nowe zagrożenia.